Who was Dr.Rudolf Weigl - Микробиолог Рудолф Вайгл с Google Doodle!!! Rudolf Weigl's 138-th Birthday

Who was Rudolf Weigl - Микробиолог Рудолф Вайгл с Google Doodle!!! Rudolf Weigl's 138-th Birthday. Рудолф Вайгъл (Rudolf Weigl; 1883–1957) . Той е номиниран за Нобелова награда по медицина 10 пъти подред - от 1930 до 1939 г. и след това още веднъж след войната. И номиниран за изключително научно откритие, което ще бъде разгледано по-долу.
Ако през 1939 г. Рудолф Вайгъл най-накрая има късмет, съветската наука може да се гордее с друг, нобелов лауреат. Защото през 1939 г. Лвов внезапно се превръща в един от градовете на Съветска Украйна. И Р. Вайгъл беше известен професор в местния университет. Основната му научна дейност се проведе в стените на Лвовския университет. И основната част от живота и историята на учения Рудолф Вайгл беше свързана с Лвов.
Лвов е невероятен град и винаги е било така. Той процъфтява на кръстопът и на границата на няколко държави. Ето защо населението на Лвов отдавна е многонационално, многоконфесионално и многоезично. Затова ловчани рано научиха европейските маниери: взаимна толерантност и взаимно сътрудничество. Когато през 1648 г. Лвов беше обсаден от войските на Богдан Хмелницки, всички общности, живеещи в града, действаха заедно: събраха много пари, за да изплатят този разбойник.
Рудолф Вайгъл е роден в Моравия в германско семейство. Баща му почина, когато момчето беше на 5 години. Следователно Рудолф е отгледан от мащеха-поляк. Той възпита полски патриот, колкото и странно да изглежда. Вайгл считаше немския и полския за еднакъв свой майчин език.
Мащехата на Рудолф беше училищен учител в град Стрий. Възможно е един от учениците му да е местен роден Степан Бандера, който е учил тук между 1919 и 1927 година. Същата гимназия, но много по-рано, завършва Рудолф. Завършва и заминава за Лвов да учи в университета. Рудолф Вайгл става студент на катедрата по зоология на Биологическия факултет. Професор Йозеф Нусбаум, който по едно време учи в Новоросийския университет в Одеса при известните учени И. И. Мечников и А. О. Ковалевски, ръководи катедрата. В края на следването си Рудолф Вайгъл е оставен в катедрата като асистент.
Започва да изучава микробиология. Тогава тази наука беше начело на биологичната наука. Наскоро биолозите откриха света на бактериите и микробите. Оказа се, че тези невидими живи същества са причина за ужасни болести. Микробиологията, разкриваща причината за епидемиите, които унищожиха милиони хора, успя да намери начини да се предпази от тази опасност. Микробиолозите започват да разработват и произвеждат ваксини срещу най-фаталните заболявания.
Рудолф Вайгл се сблъсква с една от тези болести по време на Първата световна война, когато е мобилизиран в австро-унгарската армия. Като специалист е изпратен в микробиологична лаборатория. Тази лаборатория беше ръководена от известния микробиолог Филип (Pinkas) Айзенберг.
Оказа се, че във войната войници са убити не само от щикове и куршуми. Инфекциозните заболявания отнеха десетки хиляди човешки животи. Най-"кръвожадната" болест беше тифът, възникнал точно по време на войни и съпътстващите войни с принудително струпване, глад и антисанитарни условия. Както знаете, армията на Наполеон, отстъпвайки от Москва, понесе най-големите загуби не от измръзване и не от набезите на партизански отряди, а от тиф.

Дата на публикация: 2 септември, 2021